Rodica Verbeniuc – Management | Omul Anului 2020

Fișier

Funcție: Director general Agenția de Investiții;
Data și locul nașterii: 06.05, or. CHIȘINĂU
Studii: Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj – Napoca, România;
Coordonare: Iuliana Mămăligă
Foto: Arhiva personală

Rodica Verbeniuc este omul care știe să transforme situațiile critice în oportunități de admirat și care merită a fi notate în manualele de comunicare sau management. Provocările lansate de situația pandemică nu au speriat-o să organizeze cel mai sonor eveniment econonic, „Moldova Business Week” sau campania de relansare a turismului local, #NeamPornit #Protejați.

SUNT O IDEALISTĂ cu ochi visători și picioarele adânc înrădăcinate în pământ. Îmi place să construiesc proiecte distincte prin calitate și stil. Iar calitatea, după mine, este apriori un termen superlativ. Nu poate fi știrbită prin calificative de „medie” sau „joasă”. Sunt determinată să las propria amprentă și „moștenire” în orice fac, încercând să validez votul de încredere pe care mi-l dau oamenii apropiați și profesioniștii.

CARIERA „M-A ALES”, nu eu pe ea. Prin prisma funcției actuale îmi analizez retrospectiv drumul clădit treaptă cu treaptă și mi se pare că tot ce am făcut anterior, a fost un plan de pregătire. Experiența radiofonică, de televiziune și teatru studențesc m-au ajutat să îmi modelez comunicarea în funcție de auditoriu. Gestiunea relațiilor publice, a comunicării strategice și de criză într-o corporație multinațională în domeniul telecomunicațiilor ajută la depășirea situațiilor de impas. Participarea la formarea brand-urilor corporatiste locale și internaționale prin aplicarea strategiilor de promovare multidimensionale pe piețele din Moldova, și Eurasia (Suedia, Turcia, Azerbaidjan, Georgia etc.) conturează expertiza profesională pe dimensiunea promovării imaginii economice și investiționale a țării. Iar succesul proiectelor de responsabilitate social corporatistă implementate atât în Moldova, cât și în Uzbekistan – țară, în care mi-am desfășurat timp de 3 ani mandatul internațional, se datorează parteneriatelor eficiente cu instituțiile internaționale, mediul asociativ și comunitatea locală – practică pe care încerc să o valorific la maxim în funcția actuală.

CAMPANIA NAȚIONALĂ de relansare a turismului intern #NeamPornit #Protejați s-a transformat într-o declarație de apreciere și dragoste a cetățenilor noștri față de patrimoniul pe care îl deținem. Eforturile instituției au fost susținute prin inițiative civice și împreună am trecut pe o hartă digitală circa 700 obiective turistice din țara noastră, insuficient promovate anterior, am stimulat apariția de produse turistice noi și am contribuit la reziliența agropensiunilor și vinăriilor cu servicii turistice, care nu au resimțit lipsa de vizitatori străini.

SUNT MÂNDRĂ DE ECHIPA Agenției de Investiții (formată din doar 16 persoane) care pe timp de pandemie și-a demonstrat relevanța și eficiența, înregistrând performanțe remarcabile. Am desfășurat 47 de evenimente (forumuri de afaceri, webinare informative și schimb de bune practici, sesiuni de B2B), care au generat o explozie de interes față de țara noastră. Avem circa 70 de solicitări în lucru, venite de la investitorii din 23 de țări. Am organizat în condiții de pandemie vizite de studiu, soldate cu atragerea a 5 investitori străini cu valoarea totală a ISD investite de 30.000.000 de Euro și peste 1200 locuri de muncă, care urmează a fi create.

EVENIMENTELE ORGANIZATE au depășit cifra de jumătate de milion de vizualizări. Cel mai important eveniment economic din țară, „Moldova Business Week”, a înregistrat în 2020 un nou record de participare a mediului de afaceri străin, având totodată o acoperire de 172 media internaționale, devenind un eveniment guvernamental de referință, motiv de mândrie pentru mediul de afaceri local și diasporă.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin