De un brand personal nu are nevoie toată lumea | Alina Andriuță | Proiect susținut de Orange Moldova

Încotro…navigăm?

Giovanni Giovannini, autorul cărții de la „Silex la Siliciu: istoria mijloacelor de comunicare în masă”, ar fi trebuit să scrie și volumul doi, de la Silex la TikTok, poate. Pentru cei care nu știu, silex este o rocă dură ce datează tocmai din epoca de piatră. Dar, se pare că gena de futurolog nu a funcționat în cazul italianului. Se pare că experții noștri în comunicare sunt mult mai aproape de ceea ce avem azi.

Cum e să trăiești cu gratiile după tine, numite și hashtag? Ce fac masele în online și cum te poți transforma din erou în victimă la doar un click distanță? Este oare Internetul o lucrare a răului și poate oare Codul Civil să facă ordine în lumea virtuală? Unde ne oprim și de unde continuăm?

Vă invităm să răsfoiți un proiect dedicat comunicării în era digitală și să reflectați mai târziu (poate) asupra vremurilor în care trăim și cum ne influențează tehnologiile viața.

 

Coordonator: Iuliana Mămăligă

Ai un brand personal bun atunci când, după ce rostești numele, interlocutorii deja știu ce faci. Ai un brand personal puternic atunci când, imediat ce intri în sală, nu mai e nevoie să te prezinți. Lumea te recunoaște și știe bine cine ești.

Alina Andriuță

Business consultant, trainer, antreprenor. Expert construcții sisteme de management, vânzări și marketing. 

BRANDUL PERSONAL SE CONSTRUIEȘTE PE DOI PILONI: REPUTAȚIA ȘI IMAGINEA PUBLICĂ

Reputația – ce spun despre tine oamenii cu care ai interacționat, cei care te cunosc din teren.

Imaginea publică – ce zic despre tine acei oameni care nu te cunosc, cei care te văd doar prin intermediul Social Media. Ei nu știu realitatea despre tine.

TREI SITUAȚII ÎN CARE SE POATE CONFIGURA UN BP:

1. Imaginea publică coincide cu reputația. Un caz fericit, în special dacă reputația este una cu care te mândrești.

2. Reputația este proastă. Din varii motive ai reușit să aduni cea mai frumoasă experiență în spate. Totodată, imaginea publică – ea este perfectă. Când interacționezi pentru prima dată cu cineva, el are în minte imaginea ta publică, iar reputația devine cunoscută după. În acest moment, acel om are o disonanță cognitivă.

3. Reputația este mult mai bună decât imaginea publică pe care ai reușit să o construiești. Ai reușit să investești în relația cu oamenii și ei au construit reputația ta. Ai devenit un om puternic, cunoscut în cercuri înguste. Metaforic, ești o comoară.

Când decidem să ne construim BP trebuie să conștientizăm că imaginea publică trebuie susținută de reputația impecabilă care, după mine, este mai valoroasă, până la urmă.

EȘTI PREGĂTIT SĂ CONSTRUIEȘTI UN BRAND PERSONAL? IATĂ INSTRUMENTELE:

Materia primă pentru construirea unui brand personal sunt gândurile, acțiunile și rezultatele generate.

Principalele instrumente pentru construirea BP țin de ce și cum spui mesajele tale, promisiunile pe care le transmiți prin discursuri și/sau „texte” și ce și cum faci (produse, servicii, muncă).

„Discursurile” sunt interviuri, programe, conferințe, seminarii, forumuri, mese rotunde… Un ecran (TV sau YouTube) este un catalizator bun pentru creșterea gradului de conștientizare.

„Texte” sunt interviuri/ articole în publicații, cărți proprii, recenzii / recenzii de cărți, postări în rețelele de socializare. Vă puteți crea propriul BP „sprijinindu-vă” și pe oamenii stele. Prietenia/ munca/ parteneriatul cu vedete este bun pentru dividende de imagine.

Ca să transpui reputația în imagine publică trebuie să utilizezi poziționarea, stilul corporativ, instrumente pentru construirea/consolidarea mărcii. Prin poziționare te deosebești de ceilalți. Mai simplu spus, acesta este răspunsul la întrebările: „De ce au nevoie oamenii de tine? Cu ce ești mai bun decât alții?” Nu toată lumea își poate permite un stil corporativ – dar este mișto când îl ai.

Notă: Anterior, de la vedete se luau autografe, acum se cer selfie-uri. Anterior, trebuia să purtați întotdeauna un stilou, astăzi trebuie să fiți întotdeauna fotogenic.

ÎN CONCLUZIE

Brandul personal, construit pe o reputație impecabilă și cu o imagine publică puternică (recunoscută) oferă multe. Principalele lucruri sunt oportunitățile și banii. Dar și costurile sunt mari: publicul nu iartă greșelile.

Foarte mulți oameni de afaceri caută acum salvarea pentru afacerile lor DOAR în construcția unui brand personal puternic. Din păcate, mulți dintre ei fac asta în defavoarea construcțiilor de sisteme în business-ul lor.

BP rămâne ca și un singur picior pentru un om – rămâi schilod dacă doar construiești brand personal. Temelia trebuie să fie
un produs foarte bun, un ecosistem de afaceri puternic,
care să susțină BP. Mulți au un BP puternic și o goliciune totală a produsului și a expertizei. Și asta nu este bine. Odată și odată, fluxul sau refluxul, îi va lăsa goi.

Proiect susținut de:

Abonează-te la articolele

Vip Magazin