Chiar dacă astăzi Swarovski este un brand celebru în întreaga lume, iar cristalele ce poartă această marcă sunt colecţionate cu pasiune de sute de mii de oameni, istoria mărcii respective este puţin cunoscută. Aceasta porneşte de la fascinaţia lui Daniel Swarovski, fiul unui modest meşteşugar.
Numele brandului
Totul a început în 1883, cu o vizită a lui Daniel Swarovski la Expoziția Internațională de Electrice de la Viena, unde se puteau admira maşini inventate de Edison şi de contemporanii săi. Intuind un succes colosal, Swarovski realizează ceva nemaipomenit, o maşină de tăiat şi faţetat cristale cu o precizie uimitoare. Această invenţie, patentată în 1892, a deschis poarta spre fascinanta lume a cristalelor, dar și calea spre o afacere care, încet-încet, a prins proporţii imense.
Până la mijlocul secolului XX, Swarovski a lucrat la producerea bijuteriilor şi la promovarea cristalelor, folosind tratamente speciale pentru a obține efectul de culoare a acestora, necesare pentru producerea bijuteriilor. Cristalul Swarovski conține aproximativ 32 % plumb pentru a maximiza refracția.
În 1931, Swarovski lansează rafinatele împletituri de cristal, trimmingurile, iar în 1955 inovează prin seria Aurora Borealis, aceasta incluzând cristale suflate cu pulberi metalice care reflectă orice nuanţă a curcubeului.
121 de ani de la fondare
În anii ’70, lebăda devine logoul care însoţeste brandul Swarovski, deceniul șapte fiind şi perioada când pe piaţă pătrund spectaculoasele miniaturi zoomorfe sculptate în cristal. Lebăda a fost selectată datorită caracteristicelor sale: frumuseţe, graţie, puritate, forţă şi eleganţă. Totodată, ea reprezintă simbolul autenticităţii produselor Swarovski.
În Republica Moldova, brandul este distribuit de compania IM Chronotime SRL, fondată în 2008.
Istorie şi rezultate
În afară de rolul lor pur estetic, cristalele Swarovski nu au efecte directe asupra omului, dar sunt un remediu important în arta Feng Shui. Pe lângă strălucirea lor specială pe care o transmit purtătorului, ele au rolul de a capta lumina şi de a amplifica şi distribui energia pozitivă în spaţiul în care se află.
Cristalele Swarovski au fost percepute de la bun început ca fiind sinonime cu luxul, cu noţiunea de high-life. Perfecte, având puterea de a stârni emoţii şi de a stimula simţurile, cristalele Swarovski pot metamorfoza orice viziune creativă într-un obiect al dorinţei. Mai toate celebritățile lumii le apreciază, dovadă fiind diversele modele de bijuterii sub acest brand pe care le poartă.
Lasă un răspuns