Top Branduri 2020: Efes Moldova

Anul 2020 a fost anul în care latura umană a activității Efes Moldova a fost mai importantă decât rezultatul comercial. Anul care ne-a dat peste cap planurile și ambițiile, anul care ne-a demonstrat cât de mici suntem în fața amenințărilor globale, a scos la iveală și lucruri frumoase. 

Garantarea condițiilor sigure de muncă a avut drept rezultat o siguranță absolută în ceea ce privește continuitatea afacerii, astfel încât Efes Moldova își încheie anul satisfăcător. Adică, fără să atingă țintele din planul de afaceri pentru acest an, dar suficient de aproape pentru a spune că pentru un an pandemic, de criză cvasi globală, rezultatele sunt chiar remarcabile: cotă de piață stabilă, cost de producție menținut, fără întreruperi în furnizarea de materie primă sau finită, niciun angajat redus, niciun ban din salarii tăiat, toate premiile și bonusurile aferente, inclusiv cele pentru vechime în muncă plătite integral și oră în oră. Cât privește cea de-a treia prioritate – suportul oferit societății în care activează, aici Efes Moldova s-a manifestat permanent, combinând responsabilitatea socială cu dorința de a ajuta oamenii și societatea să se simtă în siguranță, să aibă încredere în viitorul lor și curaj pentru a-și transforma visurile în realitate.

De fiecare dată când ne forța să ne conformăm realității, parcă tăindu-ne aripile, se grăbea să ne arate drumul spre inimă, parcă înaripând-o pe ea. Amenințarea unui an pandemic a fost serioasă și a verificat de siguranță și business planurile, și adaptabilitatea, și agilitatea companiei. Toate aceste componente au rezistat cu brio, dar niciuna dintre ele nu a strălucit la fel de intens ca responsabilitatea corporativă Efes Moldova.

Compania nu a rămas indiferentă față de situația precară a sistemului medical, dar și a țării în general în prima fază a pandemiei. Sume importante de bani transferate pe contul dedicat al Ministerului Sănătății au fost, mai degrabă, considerate un gest reflexiv, de la sine înțeles. Însă a ajuta o societate nu înseamnă doar să decontezi sume. Înseamnă, în primul rând, să înțelegi, să asculți, să împărtășești niște valori, inclusiv cu consumatorii tăi, să-i mobilizezi și pe alți. Și iată aici a intervenit magia. Creativitatea și cunoașterea necesităților stringente au generat niște soluții de Responsabilitate Socială Corporativă inovative și care au țintit exact acolo unde a fost mai mare nevoia de suport. 
Prima partidă de dezinfectant care a apărut în troleibuzele din Chișinău a fost inițiativa și realizarea Efes. Atunci era stringent. Existau probleme și de furnizare și de redistribuire a bugetelor. Și compania a realizat acest lucru și a intervenit. Apoi a urmat un suport permanent pentru spitale cu un gest simbolic, dar foarte prețuit de angajații de acolo – vinerea, unu sau două centre COVID erau asigurate cu apă și cvas. „Oamenii ceia măcar o răcoritoare ar trebui să aibă, să simtă că se gândește cineva că le este insuportabil de cald, că le este sete”, și-au zis cei din Efes.

Chiar din primele zile ale pandemiei, managementul gupului, dar și cel local, a stabilit trei priorități pentru Efes Moldova: sănătatea și securitatea angajaților, continuitatea afacerii și suportul oferit societății în care activăm. Nu am ezitat nici pentru o clipă când a fost vorba de autoizolarea unui angajat venit din călătorie sau după un contact cu cineva diagnosticat cu Covid – 19. Nu am avut niciun dubiu trimițând oamenii din oficiu să muncească de la distanță. Nu ne-am întrebat nici pentru o clipă dacă vor munci de acasă la fel de eficient ca în oficiu. La fel cum am fost siguri că producția, chiar și fără prezența fizică a oficiului, va face față situației. Pentru că noi ne cunoaștem echipa. Știm oamenii noștri și știm care este angajamentul lor față de companie. Așa că din punct de vedere al sănătății, am reușit să menținem compania foarte bine. Da, am cheltuit bugete enorme pe dezinfectanți și dezinfectare, pe testări, pe servicii de curățenie care au început să fie oferite nu de două ori pe zi, cum era anterior, ci la fiecare două ore, transportarea angajaților, și multe altele. Dar s-a meritat.

                      Ludmila Andronic – Directoare Afaceri Corporative Efes Moldova

Abonează-te la articolele

Vip Magazin