Este, probabil, cel mai des menţionat nume în acest an, graţie lucrărilor de renovare a Castelului MIMI şi evenimentului fastuos de lansare a acestuia. Astfel, MIMI și-a extins esenţial statutul: de la o companie strict vinicolă până la o veritabilă atracţie turistică de importanţă naţională, castelul fiind inclus în Top 15 capodopere arhitecturale din toată lumea vinului. Societatea cu Răspundere Limitată „Castel MIMI” a fost fondată în anul 2014, deşi povestea brandului Castel MIMI a început mult mai devreme.

Tradiţia vizitelor regale

… În anul 1893, Constantin MIMI, ultimul guvernator al Basarabiei, plantează primii butași de viță-de-vie pe locul care urma să devină legendă peste ani. Tot în acest an, construiește un castel unic ce îi poartă și astăzi numele – Castelul MIMI. În anul 1911, vinurile lui MIMI au participat prima dată la Expoziția Internațională Vinicolă din Torino, Italia, unde au concurat cu licori din toată Europa. Castelul avea parte de oaspeţi regali: Țarul Nicolae al II-lea, ultimul monarh al Rusiei, a fost aici la 3 iunie 1914, iar Regele Carol al II-lea al României – la 15 martie 1925. Tradiția vizitelor regale continuă – în noiembrie 2016, Castelul MIMI a fost vizitat de viitoarea regină a Danemarcei, Maria.

mimi_09-10-16_004_fmtVinăria şi modernizarea

În 2010 începe procesul de modernizare a vinăriei, ea fiind dotată cu utilaje performante de producere, unice în R. Moldova. Au început lucrările de restaurare a castelului moștenit de la Constantin MIMI, cel mai amplu proiect de restaurare din țara noastră, și reprezintă o destinație autentică și unică în R. Moldova. Cele mai bune vinuri pe care le produce în prezent „Castel MIMI” SRL, printre care exportate în SUA, Polonia, România, China şi în alte ţări din Asia, reprezintă un omagiu adus gloriei de altădată a celui care a schimbat istoria Moldovei, Constantin MIMI.

Logoul actual al brandului a fost creat de către designerul italian cu renume internațional Arnaldo Tranti, cei de la Castel MIMI conducându-se de sloganul „Clipe fericite”.

Chiar dacă brandul Castel MIMI este foarte tânăr, numele său deja a intrat în istoria vinicolă, câștigând o mulțime de medalii la concursuri internaţionale de profil.

img_1610_fmtCristina Frolov, directorul brandului Mimi: Castelul Mimi este visul, devenit realitate, al unei familii din Bulboaca. Eu sunt membră a acestei familii și, datorită efortului comun, am reușit ceva ce, acum șase ani, părea de domeniul fantasticului. Castelul a reușit să devină, în cel mai scurt timp, o destinație turistică de top din R. Moldova, fapt ce ajută la promovarea țării noastre ca destinație impresionantă pe piața internațională a turismului. Un argument forte – în 2015, Castelul Mimi a fost inclus în top 15 capodopere arhitecturale mondiale din domeniul vinului.