Arta covorului constituie o pagină marcantă în patrimoniul cultural al poporului nostru, valoare pe care o reprezintă de peste 38 de ani compania Floare Carpet S. A. atât la nivel de țară, cât și în întreaga lume. Covoarele „Floare-Carpet” se regăsesc în Casa Regală a Marii Britanii şi în majoritatea bisericilor şi a mănăstirilor din Grecia. Regi ai Africii au în birouri covoare cu portretele lor, iar în Rusia, mii de metri de covor se întind în încăperile de la Kremlin, din reşedinţa lui Vladimir Putin, a lui Dmitry Medvedev; în Mitropolia Rusă; în toate oficiile Stării Civile din Sankt-Petersburg şi în multe alte edificii. Toate acestea sunt dovada unui brand cu renume.

ISTORIA BRANDULUI512-copy_fmt

La începutul activităţii sale, compania a făcut parte din asociația producătorilor, cunoscută sub denumirea „Floare”, după care s-a reorganizat și a devenit „Floare-Carpet” S. A. Compania a trecut prin câteva etape în care s-au produs schimbări esenţiale de produs, brand şi piaţă de desfacere. Brandul „Floare-Carpet” a fost creat şi lansat la zece ani după deschiderea companiei, în 1988, de către Departamentul de pictori prin aprobarea directorului întreprinderii.

SIMBOLURI DEFINITORII

În prezent, sigla brandului este o carpetă cu un unghi îndoiat şi un ghem de aţă.

Iniţial, în locul ghemului de aţă a fost o floare. Alegerea florii a fost determinată şi de numele întreprinderii, un rol important având elementul floral ce persistă pe covoarele tradiţionale moldoveneşti. Odată cu modificarea sortimentului de produse, adaptate cerinţelor consumatorilor, floarea nu mai este un element primordial în designul covorului, astfel s-a decis înlocuirea acesteia în logoul brandului.

Un alt simbol definitoriu al companiei este sloganul „Cine alege calitatea alege Floare-Carpet – covoare 100 % din lână naturală”.

state-phil_fmtPROMOVAREA BRANDULUI

Iniţial, brandul „Floare-Carpet” a fost promovat prin intermediul presei tipărite, al participărilor la diverse târguri, expoziţii şi concursuri. În prezent, brandul este promovat activ în mediul ­online, prin intermediul site-ului companiei, www.floare-carpet.md, şi al paginii sale de Facebook. De asemenea, brandul este promovat în sfera BtoB prin intermediul marketingului direct, şi anume direct mail şi consultanţă din partea agenţilor de vânzări.

Pentru a informa clienţii despre gama de produse şi despre ofertele companiei, au fost elaborate diverse materiale precum foi volante, broşuri şi cataloage. La aniversările companiei este emisă bibliografia întreprinderii, cărţi care sunt înmânate partenerilor.

În prezent, se observă o promovare mai intensă a Floare-Carpet în mediul ­online. Pentru a fi mai aproape de cerințele clienților, periodic sunt făcute modificări ale site-ului, sunt efectuate lucrări de îmbunătăţire, printre care şi posibilitatea de a plasa comenzi online, de a căuta în mod avansat produse, de a contacta un consultant online ș.a.

PREMII

Award of Excellence and Business Prestige • Grand Prize Golden Mercury • International Gold Star Quality Commitment • International Platinum Star Award for Quality • International Quality Crown Award in Diamond • Century International Quality ERA – 2012 • State Prize for Qutstanding Achievements in Quality.

20 de mil. de lei – totalul vânzărilor întreprinderii pentru prima jumătate a anului 2016

untitled_fmt1Oleg Braga, directorul companiei „Floare carpet”: „Floare-Carpet” nu este un brand, este o legendă. Îmi doresc nespus de mult să reînvii această legendă, pentru a promova cultura covoarelor moldovenești. Produsele noastre poartă amprenta stilului tradițional, dar sunt adaptate la noile tendințe și la preferințele consumatorilor. Suntem într-o continuă dezvoltare și tindem spre mai mult, iar calitatea este atuul nostru.

Text: Doina Popa