Start-upurile aduc perspective neașteptate și revoluționează businessul. Companiile mici care pornesc din entuziasm într-un garaj din suburbia unui orășel american, deseori,depășesc chiar și ideile de afaceri ale corporațiilor gigantice. Uite că Paypall concurează cu cele mai mari bănci din lume, iar Airbnb – cu rețele hoteliere. Dar există și exemple în rândul corporațiilor mari, care au hotărât să nu stea pe loc
și să aștepte momentul pentru a schimba radical modelul lor de business. Anul trecut, și compania Philip Morris International (PMI) a șocat întreaga lume anunțând oficialdespre transformarea sa radicală, chiar dacă profitul generat de activitatea sa de bază este unul substanțial, iar cei de la Renault au lansat o gamă de mașini electrice care nu salvează doar planeta de poluare, dar și buzunarele noastre. Nici cei din domeniul frumuseţii nu rămân în urmă, astfel clinica Dentino a lansat în Moldova cel mai nou sistem de îndreptare a dinților, printr-o serie de aliniatori detașabili.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Despre IQOS sau cum inovațiile pot schimba industria tutunului la nivel mondial

„Philip Morris International” a anunțat oficial sfârșitul erei țigărilor tradiționale prin proiectarea unui viitor fără fum. Primul pas făcut de PMI pentru realizarea acestui obiectiv ambițios a fost lansarea „IQOS” – un produs nou alternativ țigărilor clasice, care are la bază tehnologia revoluționară de încălzire a tutunului „heat-not-burn”. Din iulie 2018, fumătorii adulți din Moldova care caută o alternativă mai bună țigărilor tradiționale de asemenea pot opta pentru „IQOS”.

Echipa „VIP Magazin” a stat de vorbă cu managerul general „Philip Morris” în Moldova, Denis Zhogolev, pentru a afla cum inovațiile pot seta un alt viitor pentru întreaga industrie de tutun la nivel global.

2f3a8610

Cum a apărut ideea de a proiecta un viitor fără fum?

Fumatul dăunează sănătății. Atât consumatorii noștri, cât și societatea, în mod firesc, așteaptă că noi vom oferi acel produs, care va reduce riscurile asupra sănătății comparativ cu țigările tradiționale. În acest context, „ideea” de a construi un viitor fără fum este un răspuns la una dintre cele mai frecvente întrebări: cum pot reduce riscurile provocate de un produs nociv, dacă nu doresc să renunț la el. Oferind un produs nou care are la bază tehnologia de încălzire a tutunului, noi dorim, în perspectivă, ca toți fumătorii să renunțe la țigări. Cu atât mai mult că evoluția rapidă a tehnologei și științei ne permite în continuare dezvoltarea produselor cu potențial de risc redus.

2f3a8835Pe piață există deja mai multe produse alternative țigărilor clasice. În ce constă noutatea produsului?

„IQOS” este un produs unic în felul său datorită tehnologiei revoluționare de încălzire a tutunului „heat-not-burn”. Funcționează foarte simplu: în dispozitivul electronic se introduc rezerve de tutun HEETS, care se încălzesc la o temperatură strict determinată. Astfel, se produce un aerosol cu conținut de nicotină ce permite utilizatorului „IQOS” să aibă parte de ritualul clasic de savurare a tutunului. În același timp, lipsește fumul, scrumul și avem mai puțin miros. Mai mult, un factor important este că aerosolul format conține în medie cu 90% mai puține substanțe chimice nocive și potențial nocive, în comparație cu țigările tradiționale. Mai multe informații despre beneficiile acestui produs pot fi găsite pe pagina iqos.com.

iqosCine sunt oamenii care stau în spatele „IQOS” ?

Acest proiect ambițios a devenit real datorită unor acțiuni clare implementate de PMI. Una dintre acestea este deschiderea unui centru științific de cercetare modern în Neuchatel, Elveția. În cadrul acestui centru, noi dezvoltăm și testăm produse care eliberează nicotină fără fumul dăunător specific țigărilor, dar, în același timp, care răspund necesităților fumătorilor adulți. Începând cu anul 2008, PMI a investit 4,5 miliarde de dolari în activitatea de succes a acestui centru, beneficiind totodată de munca substanțială și aportul a peste 400 de cercetători, ingineri și tehnicieni de talie mondială. În prezent, compania deține peste 6000 de patente, acordare la nivel mondial sau care se află în curs de aprobare. La fel, au fost tipărite numeroase studii științifice în publicații internaționale de profil. Formatul nostru nu îmi permite să vă povestesc mai mult, dar cei interesați pot găsi o informație mai amplă pe site-ul PMI.

2f3a8721Orice produs inovator provoacă inițial interes din partea publicului, dar nu mereu rezistă în timp. Personal credeți în succesul „IQOS”?

Cu siguranță, PMI și eu personal sunt convins de succesul acestui produs și credem că un astfel de dispozitiv își va găsi loc pe orice piață, unde există fumători adulți, care continuă să fumeze. „IQOS” este prezent oficial pe 40 de piețe în întreaga lume și peste 5 milioane de fumători adulți deja au renunțat la țigări în favoarea acestui produs, inclusiv și mii de fumători din Moldova și numărul lor crește pe zi ce trece.

Ne-am convins că PMI trece printr-un proces impresionant de transformare. Cum acest lucru se reflectă asupra activității companiei pe interior, dar și asupra gestionării businessului pe piața moldovenească?

Aveți absolută dreptate, transformarea prin care trece compania nu presupune doar proiectarea unui viitor fără fum. Compania evoluează pe plan intern, la nivel mondial, precum și la viteză maximă la nivelul filialei de aici, din Moldova. De exemplu, anul trecut, în premieră pentru companiile din Moldova, noi am lansat un model de afaceri nou de colaborare cu comercianții cu amănuntul, cu care am început să lucrăm cu ajutorul unor aplicații mobile speciale. Mai mult, pe interiorul echipei noastre a devenit o normă gestionarea businessului căutând în permanență soluții mai puțin standarde, utilizarea unor noi instrumente în activitatea noastră și implementarea practică a unor tehnici și metodologii precum: SCRUM și Lean Start Up. Noi colaborăm cu Startup-urile – cum să luăm decizii rapid, să le testăm, și, în caz de necesitate, să renunțăm la proiectele mai puțin viabile. În același timp, noi creăm noi locuri de muncă, centre de deservire, implicând companii IT, inclusiv specialiști tineri din diferite domenii. O să mă întrebați ce scop noi urmărim în acest fel? Cu siguranță, scopul echipei noastre, dar și al companiei la general e să oferim produse inovative, cu risc redus și care corespund necesităților consumatorului.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2f3a5763Renault ZOE, tratat de pace cu natura

 Lumea automobilelor e într-o continuă negociere cu mediul înconjurător, iar în zilele noastre se pare că elementele acestea două, pas cu pas au ajuns la un numitor comun. Inovația de la Renault, automobilul ZOE, e mai mult decât un mijloc de transport. E un manifest al industriei constructoare de mașini ce demonstrează că „eco friendly” pot fi și vehiculele.

Mai multe despre automobilul ZOE ne spune domnul Marin Carabet, director Renault Moldova.  

Ce are mașina ZOE şi nu au alte automobile?

ZOE nu este pur și simplu o mașină. Aceasta este întruchiparea ultimelor tehnologii din domeniul automobilistic și anume viitorul electrificat și conectat, care până nu demult părea din domeniul SF. Iar dacă e să enumerăm doar câteva calități care o diferențiază categoric de automobilele tradiționale, atunci ar fi: e o mașină silențioasă (nu există gălăgia produsă de motorul cu ardere internă), este ecologică (zero emisii, din acest motiv gama electrică „Renault” se numește Z.E. „Zero Emission”) și nu în ultimul rând, foarte economă, dacă e să ne gândim că, având bateria de 40 kw, încărcată 100%  cu doar 80 MDL (tarif aprox. 2 MDL/1 kw), poți parcurge, în condiții reale, 300 km, ceea ce înseamnă 26 MDL/100 km.

Cine stă în spatele acestei  idei numită „Renault ZOE”?

Nu vă pot spune cu exactitate cine a fost persoana sau persoanele care au pus bazele vehiculului electric. Pot spune că acest tip de automobile a apărut aproximativ în aceeași perioadă ca și cele cu motoare cu ardere internă, însă nu s-au dezvoltat în același ritm, pentru că nu putea fi soluționată cea mai mare problemă a acestora – autonomia scăzută. Graţie noilor tehnologii de producere a bateriilor, dar mai ales a investițiilor enorme a întregii lumi automobilistice în aceste tehnologii, problema deja este practic soluționată. Ca exemplu vă pot spune un lucru: dacă în 2012, la apariția modelului „ ZOE”, aceasta avea o autonomie de 210 km (după NEDC), începând cu 2016 capacitatea bateriei a fost dublată, ceea ce a dus și la dublarea autonomiei – 400 km (după NEDC), fără a mări volumul și masa bateriei, ci doar cu ajutorul îmbunătățirii constructive și a conținutului chimic.

2f3a5819Ce a stat la baza ideii, scopul nobil de a salva planeta de poluare sau e altceva la mijloc?

Apariția oricărei tehnologii noi are la bază câțiva factori:

  • Interesul continuu al omenirii de a descoperi ceva nou și de a evolua
  • Soluționarea unor probleme
  • Câștigul (bani, imagine, autoritate)

Părerea mea este că în cazul vehiculului electric, influența a fost din partea tuturor acestor trei factori. În prima etapă a fost interesul de a descoperi ceva nou, asistată de necesitatea de a soluționa problema mobilității și, cum e firesc, de a câștiga unele beneficii din asta. Dar odată cu timpul și cu modernizarea, factorul numărul doi evoluează și vehiculul trebuie să soluționeze tot mai multe necesități și probleme ale omenirii: ecologice, de confort, de mobilitate și conectivitate.

 Orice produs inovator provoacă inițial interes din partea publicului, dar nu mereu rezistă în timp. Personal credeți în succesul „ZOE” ?

Începând cu anul 2011, „Renault” a fost primul brand care oferea două modele accesibile ca preț, 100% electrice, „Renault Fluence Z.E.” și „Kangoo Z.E.”.  În acea perioadă, majoritatea producătorilor se orientau spre hibridizare, pentru că puțini credeau în viitorul sută la sută electric. Carlos Ghosn, la acel moment Președinte al Alianței Renault-Nissan, a fost unul dintre puținii care a avut încredere totală în tehnologia electrică și a început investițiile masive și producția în serie a modelelor Z.E. Iar situația actuală, în care practic toate conceptele prezentate de producătorii auto sunt electrice, iar unii producători deja au modele în serie, denotă faptul că domnul Carlos Ghosn a avut dreptate și viitorul aparține mobilității electrice. Succesul „ZOE” deja nu poate fi pus la îndoială, pentru că începând cu anul 2015 și până acum este cel mai vândut vehicul electric în Europa.

Cine ar fi clientul ZOE în Moldova? Care e profilul lui?

Îl văd pe clientul „ZOE” ca pe o persoană căreia îi place să fie utilizatorul celor mai noi tehnologii. Acestuia nu-i este frică să experimenteze și-i place să iasă din tipare. Înțelege impactul negativ al emisiilor de CO2 și dorește să fie prietenul mediului înconjurător. Este gata să investească în aceste beneficii, considerându-le importante.

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

dsc_2588Invisalign- tratament invizibil cu efect vizibil

Un zâmbet sănătos înseamnă multă atenție și grijă pentru dantură. Inovațiile în domeniul stomatologic sunt în continuă dezvoltare, lucru valabil și la clinica „Dentino”. Fondatorul acesteia, domnul doctor Sachin Sachdev a adus în țara noastră aparatul dentar „Invisalign”, o descoperire cu adevărat revoluționară pentru cei ce își doresc un zâmbet frumos și sănătos.

Cum a apărut ideea de a aduce „Invisalign” în Republica Moldova?

Ca medic ortodont, urmăresc în permanență noutățile stomatologice. În urma mai multor forumuri, expoziții și cursuri la care am participat, am avut ocazia să discut cu medici specialiști care în practica lor stomatologică foloseau cea mai nouă tehnologie de îndreptarea a dinților #farabrackets – „Invisalign”. Rezultatele erau uimitoare și într-un timp foarte scurt. Atunci am decis să obțin licența de activitate pentru acest tip de tratament. Am fost la un curs specializat, după care am lansat produsul în Moldova.

Pentru mine este important ca pacienții care vin pentru o consultație în cabinetul dentar să aibă posibilitatea de a alege dintre toate tipurile de tratament disponibile.

dentino_vip-magazin_001În ce constă noutatea produsului?

În primul rând, este un tratament #farabrackets. Astfel, „Invisalign” este ideal pentru pacienții care doresc să aibă un tratament cât mai discret.

Al doilea moment este că împreună cu pacientul avem posibilitatea să vedem care va fi evoluția în timp a tratamentului și rezultatul final înainte de a începe procedura propriu-zisă. În baza unui program digital disponibil, putem să simulăm diverse opțiuni de tratament și împreună să alegem rezultatul final perfect.

Ce ne puteți spune după experiența de un an a tratamentului „Invisalign” în Moldova?

Timp de un an, diferite persoane au optat pentru tratamentul „Invisalign”. Pentru cineva era important ca tratamentul să fie unul cât mai discret. Pentru alte personae care activează peste hotare era important să vină cât mai rar la medic, iar tratamentul să fie monitorizat de la distanță. Tratamentul digital ne permite mult mai multă flexibilitate.

img_7731Cine stă în spatele „Invisalign” în Republica Moldova?

„Dentino – stomatologie inovativă” este sloglanul clinicii pe care am deschis-o în 2017. Mi-am propus ca pacienții care ne pășesc pragul să fie cât mai mulțumiți de tratamentele de ultimă generație pe care le oferim. În spatele „Invisalign” stă echipa „Dentino” cu care mă mândresc nespus de mult.

Tratamentul „Invisalign” nu ar fi posibil de realizat și fără ajutorul colegilor din SUA (unde sunt produși aliniatorii), echipele de tehnicieni și medici care lucrează asupra planului de tratament digital.

Beneficiile:

– oferă o alternativă estetică la aparatele dentare fixe;

– aliniatorii sunt aproape invizibili, astfel încât multe persoane nu își vor da seama că urmați un tratament;

–  planurile de tratament digitale pot fi vizualizate printr-un software special numit „Clin Check”;

– vizitele la medic sunt mai rare, lucru ce ne permite să facem tratamentul și la distanță (pacientul fiind monitorizat pe toată durata tratamentului);

– aparatul este confortabil, detașabil și permite să nu schimbăm obiceiurile alimentare;

– costul este cu doar 10-15% mai ridicat decât cel al aparatelor dentare fixe.