Un live cu Alexandru Bordea, Alina Andriuță și Dumitru Talmazan s-a terminat cu un challenge în Bălți.
Alexandru Bordea: „Nu cred să te descurci atât de bine cum spui, într-un oraș necunoscut. Vreau să te provoc să-ți alegi un oraș din Moldova unde să găsești clienți și să faci bani.”
Cu provocarea acceptată și asumată, Dumitru pornește ad-hoc la Bălți, la început de săptămână, să cucerească noi clienți și să demonstreze prin exemplul propriu că poți face bani, oriunde, utilizând abilitățile învățate la Talmazan Scool, pe parcursul a 9 ani de experiență.
Călătoria cu microbusul spre capitala de Nord a Republicii a fost un prim început al exploratorului nostru, adaptat să circule cu autoturismul. Pentru ziua întâi de challenge – chirie, mese și zonă de lucru – obiective de bază, de găsit în Bălți. În același timp, fără agende de lucru, oficiu sau secretară, Dumitru are de creat un plan de acțiuni pentru șapte zile, în care să fie îndeplinită sarcina lui Bordea – de a identifica noi clienți și a face bani din SMM. În câmp liber, practic…
Ziua 1. Luni. Condiționat de urmăritori, a ajuns cu o mie de lei în buzunar, la Bălți. Tichetul – 65 de lei. Foamea dă târcoale fără să țină cont de geografie și Dumitru decide să ia masa într-o cafenea locală. Un burgher, cartofi pai, o cola – i-au făcut „plinul”, dar l-au „ușurat„ pe Talmazan cu 105 lei. Mai departe urmează un search în materie de trai și un loc de muncă. O căutare pe Internet și Dumitru are la dispoziție toate opțiunile în materie de acoperiș de-asupra capului: de la case, hoteluri de 50 -100 de euro pe zi, apartamente în chirie, până la camere de cămin. În căutările sale din Bălți, Dumitru a apelat la diferite categorii de vârstă, dar cei mai înaripați de inițiativa expertului SMM, s-au arătat tinerii. Foarte receptivi, aceștia i-au recomandat un motel și i-au arătat unde se află cantina studențească, ca opțiune pentru mese mai puțin costisitoare.
În prima zi, Dumitru a găsit un loc vacant la una din spălătoriile auto din oraș și a reușit să se cazeze la un motel, de 500 de lei pe zi.
Sold: Potrivit lui Dumitru, în prima zi a cheltuit: 65 de lei – călătoria cu microbuzul, 105 de lei pentru un set din cartofi pai, un burger și a dat 500 de lei pentru o noapte la motel. Seara, din 1000 de lei, specialistul nostru SMM, rămâne cu 225 de lei în buzunar. O sumă tocmai bună de pus mintea pe reflecții nocturne și de creat insomnii. Nu și în cazul expertului nostru, care a ales somnul…
Ziua 2. Marți. Dimineața – cu 225 de lei, în portofel… Protagonistul simte o mică deznădejde, dar este hotărât să-și continue aventura. După un dejun de doar 30 de lei, la cantina studențească, urmează o zi în care Dumitru mai are de văzut două apartamente, unde ar putea să rămână în următoarele zile, dar și de vizitat primul loc de muncă – spălătoria auto, unde va aduna cash pentru chirie și pentru a începe căutare de clienți.
Dumitru Talmazan: „Ideea cu spălătoria nu a fost din mare dorință de lucru fizic, dar poate fi utilizată ca exemplu de bun început, al unei afaceri. Noi trebuie să pornim cu ceva bani, trebuie să fim pregătiți, asigurați cu cele mai necesare lucruri pentru viață. E tare greu să visezi fără un ban în buzunar. Nu mă sperie să spăl câteva mașini – în schimb voi avea asigurat un pat, mesele și cafelele pentru următoarele zile, în care voi munci pentru social media.”
La spălătorie s-a descurcat de minune atât cu spălatul autoturismelor, cât și cu racolarea clienților. Lui Dumitru i-a fost destul să afle că torentul de clienți ai antreprenorului s-a micșorat de când acesta nu este activ pe rețele și i-a propus, imediat, o strategie care să-i mărească fluxul.
Dispoziția lui Dumitru a atins apogeul când o urmăritoare de pe Instagram, locuitoare a orașului Bălți i-a făcut ziua! Doamna i-a oferit lui Dumitru chirie gratuită – o casă cu toate comoditățile, la câțiva pași de mers pe jos până în centru. Iar altă urmăritoare, studentă, l-a invitat la prânz, într-un local. Astfel, cheltuielile lui Dumitru au fost diminuate, ceea ce i-a oferit un mare avantaj în toată aventura sa.
Tot în cea de-a doua zi, Dumitru a întâlnit familia Oprea, care și-a arătat dorința de a continua afacerea lor de familie, ghidați de expertul SMM.
Sold: Dumitru a reușit să câștige 500 de lei la spălătoria de automobile. Pentru cină, aventurierul nostru, a optat pentru o bucată de carne și legume la foc, pregătite în curtea vilei la care s-a oprit, satisfăcut, pentru cei 700 de lei din portofel…
A fost o zi binecuvântată!
Ziua 3. Miercuri. Sportul în viața lui Dumitru Talmazan este unul dintre obiceiurile care nu pot să lipsească, indiferent de circumstanțe, mai cu seamă miercurea… O scurtă căutare îl aduce la unul dintre cluburile sportive din capitala de Nord a Moldovei. În timpul antrenamentului, Dumitru află de la proprietarul clubului sportiv, că acela ar avea nevoie de niște promovare pe rețele. Câteva lifehack-uri, niște sfaturi bune și o perspectivă de colaborare care așteaptă să fie semnată într-un contract…
Dumitru Talmazan: „Important e să nu facem pauză. Dacă v-ați apucat de ceva, duceți-o până la capăt.”
După antrenamente, urmează masa la cantina studențească, apoi câteva întâlniri stabilite cu clienți identificați pe loc. Prima întâlnire are loc cu proprietara unui magazin de rochii. Necesitatea unui plan de acțiuni pentru social media i se pare inoportun doamnei, ținând cont de faptul că unicul ei produs – sunt rochiile. Când înțelege de la Dumitru că vânzările online depășesc vânzările doar de rochii, că ea ar putea să lărgească spectrul de produse, servicii, doamna simte necesitatea să pășească către un alt nivel în comerț. Cea de-a doua persoană care s-a arătat interesată de proiectul lui Dumitru – un proprietar de imobil de închiriat, cu trei nivele. Domnul se lasă convins că nu este suficient o singură platformă, cum ar fi 999.md, ci este necesară o accesibilitate mai mare a publicului printr-o strategie completă, elaborată de Dumitru. Producători agricoli, o familie de gospodari din Bălți cu sere de grădină au așteptări mari de la expertul de la Chișinău – în perioada de vârf – să câștige cât mai bine din vânzări, ca să scape de credit. Cu soluție by Dumitru Talmazan School, aceștia pleacă împăcați să-și vadă de grădină, nu înainte să-i achite consultantului în afaceri, suma convenită și să-l servească cu o cină copioasă.
Dumitru Talmazan: „Pentru mâine avem planificate niște discuții cu reprezentanții unor branduri locale, în mod special despre research, despre cei cinci piloni ai unei afaceri online… Iar azi ne vom duce cu taxiul acasă…”
Sold: 700 lei de marți, plus 1000 lei – bani achitați pentru servicii de consulting și pentru producția digital media de clienții găsiți în Bălți. Pentru mese au achitat clienții, economii, care au adus în portofelul lui Dumitru, pe final, în jur de 1600 de lei.
Ziua 4. Joi… În curând, pe site-ul VIP Magazin.
Lasă un răspuns