Igor Ganea – Omul Anului 2021

Fişier

Fondator Ganea Group

Data și locul nașterii:16.02.1985, or. Bălți

Studii: medii

Coordonare: Rodica Ciorănică

Foto: Arhiva personală

Omul megapolisurilor

Igor Ganea e un om de afaceri al noului val. Complex. Cu o curiozitate incredibilă pentru diverse business-uri pe care le creează de la zero. Pentru că are alt fel de a vedea lucrurile. Produce acasă, dar și în alte câteva țări, oferă locuri de muncă, face un film despre producerea de miere și creează vinuri care te poartă în cosmos și te provoacă la idei. Ambiționat să demonstreze lumii valorile neprețuite ale mierii, și-a aruncat sieși o provocare – să consume timp de 30 de zile doar apă și miere. Și a reușit.

Anii 2020-2021 și chiar 2022 merg de mână în viața mea, sunt foarte legați. Am intrat în acești ani cu încredere în forțele mele nemăsurate, în capacitatea de a face totul deodată, în unicitatea abordării mele în afaceri, dar întreaga situație mondială m-a pus în genunchi. Și această încredere mi-a permis să deschid Cutia Pandorei în fiecare problemă pe care înainte nu am observat-o, dar care era deja cronică. Și sunt extrem de fericit de toate. Da, am pierdut mulți bani… da, am pierdut o mulțime de celule nervoase, dar m-am transformat, echipa mea s-a reinventat și s-a maturizat, în toate sensurile. Fără aceste transformări, am fi un Colos cu picioare de lut.

Investesc foarte mult în tot ce fac. Traversăm o perioadă de criză extrem de complicată, puterea de cumpărare e foarte joasă. Astăzi nu am nici măcar o mie de euro cu care să nu știu ce să fac. Cu cât sunt vremurile mai dificile, cu atât mai mult trebuie să-ți întărești pozițiile. Criza nu va dura la nesfârșit, dar când se va sfârși, câmpul de luptă va fi presărat cu cadavrele falimentelor, dezamăgirii și nedumeririi. Doar câțiva vor putea să apese acceleratorul și să-și lanseze racheta spre cer. Astăzi investesc în racheta mea.

Vorbind de cifre, nu cred că avem cu ce ne mândri, în schimb în cunoștințe am făcut niște salturi incredibile. Privind la mine, omul de anul trecut, văd un om care nu știa și nu putea face nimic.

Lecția anului 2021? Oricât de complicate nu ar deveni lucrurile, indiferent de situațiile care parcă te doboară sau te fac să îți tremure genunchii, trebuie să rămâi om și să nu uiți că dificultățile sunt temporare, iar respectul și reputația se pierd pe totdeauna.

Azi, după o mulțime de lucruri absolut noi pe care le-am trăit, mă întreb ce înseamnă succesul… Cred că încă nu am ajuns la el. Încă nu am aflat ce-i asta. Poate că pentru cineva care a parcurs doar 10 la sută din drumul meu, asta ar fi un succes, doar că mie îmi pare rău pentru acești oameni și pentru micimea visurilor lor, de cât de puține pretenții au față de potențialul lor.

2021 pentru Land of Basarabia. Cred că ar fi mai potrivit să vorbim despre vin peste un an. Trecem prin schimbări fundamentale în companie care ne privesc doar pe noi, așa că vom discuta despre asta puțin mai târziu. Partea bună e că, pentru prima dată în Moldova am reușit să facem o colecție de vinuri care are totul pentru a deveni mândria Moldovei: filozofie, profunzime, caracter propriu, calitate excelentă și nivelul de geniu al specialiștilor moldoveni. Da, vorbesc despre KOSMOS.

Ganea Kitchen. Restaurantul este unul dintre cei mai buni indicatori ai modului în care am crescut. Ca să înțelegeți, lucrurile sunt încă foarte dificile în China, blocaje totale, testarea a milioane de oameni în fiecare zi și absența turismului al treilea an. S-au închis peste 70% din toate restaurantele străine din Guangzhou, iar noi nu doar că am supraviețuit, ci și am creat un nume care pentru toată lumea înseamnă nu doar un punct de vânzare alimentar, acum suntem un simbol al rezistenței și creșterii. Aici nu pot decât să-mi scot pălăria în fața echipei noastre care a făcut imposibilul.

Ganea honey. Ideea e că în anul trecut a fost complicată orice mișcare sau evoluție, toată lumea era în carantină, iar noi tocmai ne lansasem produsele și trebuia să începem să vindem. Timpuri greu de imaginat, fiecare nou contract s-a dat cu eforturi incredibile. Astăzi, mierea sub marca noastră este deja exportată în mai mult de 10 țări ale lumii, iar albinăriile noastre produc în șase țări ale lumii. Proiectul este cu adevărat interesant și astăzi 90% din eforturile întregului grup de companii sunt concentrate asupra lui!

Making Moldova great again…. Practic fiecare moldovean știe de cât de măreață era Moldova Mare în urmă cu câteva secole. Am fost respectați de vecini, nu ne-am lăsat niciodată jigniți, țara și-a dezvoltat cultura și a fost un jucător puternic pe scena mondială. Astăzi, Moldova este doar un fragment din acea istorie, dar asta nu înseamnă că națiunea și-a pierdut iremediabil încrederea în sine și în moștenirea sa. Da, vremurile sunt altele, dar și azi putem schimba radical situația, nu imediat, bineînțeles. Totuși 30 de ani de scădere a nivelului de trai, prăbușirea sistemelor de învățământ, a medicinei, prăbușirea întregii industrii nu pot fi corectate cu o baghetă magică, dar dacă nu începi azi – mâine va fi și mai greu.

Brandurile conduc lumea. Cu toții cunoaștem cele mai bune mărci de telefoane, mașini, băuturi, pantofi, parfumuri și așa mai departe. Aceste mărci aduc în țările lor un număr mare de locuri de muncă, taxe, turism. Ce avem din toate acestea? Există cel puțin un brand de clasă mondială? Există o înțelegere a afacerilor sau a statului cum să facă acest lucru? Răspunsurile la toate aceste întrebări sunt foarte triste, dar procesul a fost deja lansat de mulți antreprenori, deși merg adesea singuri pe această cale. Cu cât strigăm mai tare despre noi înșine, cu atât mai repede putem transmite țării că împrumuturile nu trebuie consumate, ci investite în noi înșine pentru profit. Cu atât mai repede îi vom avea pe cei care vor fi cunoscuți de cel puțin fiecare al zecelea locuitor al planetei, or, datorită lor, oamenii vor înceta să mai confunde Moldova cu Maldive sau Mordovia. Numai prin exemplul nostru, prin focul din ochii noștri și prin transferul experienței noastre putem sparge acest zid și numai atunci exemplul va fi atât de contagios încât va fi imposibil să oprim curgerea.

Nu sunt un guru al afacerilor, nu sunt un expert, pur și simplu nu îmi este frică de nou, nu mă limitez la un fel de cadru și tânjesc constant să merg înainte. Indiferent dacă reușesc sau nu, împărtășesc aceste cunoștințe și experiență tinerilor care îmi pășesc pe urme, pentru că de mai multe ori este mai util ca oamenii să învețe despre eșecurile tale decât despre victorii – acest lucru nu le va permite să facă ei înșiși prostii.

Stilul vechii generații de a face business a fost unul valoros. A fost disciplină, a fost devenire și înțelegere că banii se fac doar cu munca grea. În general, eu însumi lucrez în stilul vechi, este greu să înțeleg oamenii cu un latte într-o mână și un Macbook cumpărat pe ultimii bani în cealaltă, care tot zic că acuș vor fi milionari, dar nu știu cum tot nu se întâmplă…

Dacă vorbim despre țara noastră, atunci vechea generație nu știe ce înseamnă să gândești liber, aici este de vină sistemul cu lăcomia, prostia și lipsa lui de adăpost. Sistemul a ucis romanticii, aventurierii, tinerii nebuni, transformându-i în niște pragmatici care își apără afacerile de vulturii ordinari.

Relația cu Dumnezeu… Comunicăm foarte strâns și sunt credincios, deși nu religios. Am multe teorii despre asta și îmi place foarte mult să comunic despre credință cu oameni care cred profund în diferite religii – asta îmi oferă o mai bună înțelegere a acestei Lumi.

Cum arată liniștea? Trebuie doar să deconectăm internetul…

Oamenilor le este frică să meargă la oglindă și, privind în ochii lor, să recunoască că toate eșecurile și oportunitățile ratate sunt doar vina lor. Mai devreme sau mai târziu, incapacitatea de a fi sincer cu tine te va distruge.

2022. Abia am terminat filmările pentru The Honey movie. Nu este un film – este un trigger. Am consumat 30 de zile doar miere, vizitând în același timp cinci țări cu scopul extraordinar de a demonstra lumii cât de neprețuite sunt proprietățile acestui produs. Filmul va pune pe gânduri milioane de oameni, alte câteva sute de mii vor încerca să facă la fel și doar câteva zeci de mii vor răspândi ideea în toată lumea.

Sunt omul megapolisurilor și al proiectelor globale, dar principiile implantate în Africa mi-au dat ceea ce nu mi-ar fi dat niciun oraș din lume.

Aș vrea să învățăm să ne bucurăm de tot ce ne înconjoară, la fel ca oamenii pe care i-am întâlnit acolo. Aș vrea să ne zâmbim unul altuia în față fără subtexte, subterfugii și gânduri ascunse. Aș vrea să prețuim ceea ce ne oferă natura noastră, pământul nostru și să protejăm asta.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin