Ludmila Andronic: Noi oamenii, vom reveni la cuvinte | #womeninspire

Director Afaceri Corporative Efes Moldova

Inspiră și debordează de optimism, energie și bun simț. Și nu pentru că nu ar putea reproșa atunci când ceva o deranjează. Are, vorba vine, suficiente cuvinte în buzunar. Expertă în comunicare și publicitate, un manager veritabil și o prezență deosebită în orice anturaj, Ludmila Andronic emană înțelepciune și parfumul scump al calității. O regăsiți în acest proiect pentru că în ultimul an mai ales, tot ce a făcut a fost orientat să susțină zone mai puțin răsfățate ale societății – femei din mediul rural, educație, startup-uri, artă și turism rural.

Într-o eră digitală ce loc mai are cuvântul? 

Dacă privim lucrurile prin prisma evoluției, cuvântul este ceea ce a criptat imaginarul, gândurile omului, fiind revoluționar în sine. Acum cuvântul, la rândul său, este criptat de formule matematice în alte forme de comunicare, așa că eu nu văd decât perspective frumoase în acest sens. E o chestiune de timp. Când ne vom sătura să ne jucăm „de-a noile tehnologii”, le vom pune serios la treabă, în serviciul omenirii. Iar noi, oamenii, vom reveni la cuvinte.

Dar berea ce loc are într-o țară consumatoare de vin? 

Berea are un secret. Ea nu se bea „de scârbă, de durere” cum se întâmplă cu alte băuturi. Și nu o alegi atunci când decizi, din varii motive, să te îmbeți criță. Berea se bea cu prietenii, atunci când vrei să te bucuri de comunicarea cu ei, fără fițe. Crezi că puține sunt și vor fi asemenea momente în țara asta?

Să construiești imaginea unui brand este o adevărată industrie. De unde începi când vine vorba de campaniile de promovare? 

De la produs și de la omeni. Definești „sufletul” produsului și vezi cu cine rezonează. Apoi, lucrurile se așază parcă de la sine.

Folosești aceleași tehnici de convingere și în relația cu oamenii sau ai anumite tactici după care îi alegi?

Depinde de relație. În una de serviciu – este normal să folosesc anumite tactici, în special când e vorba de negocieri sau discuții mai aprinse. În relațiile personale sunt ferm convinsă că unica metodă de convingere este propriul exemplu: dacă eu cred, pot convinge și pe alții, dacă îmi reușește mie – pot reuși și alții.

Cea mai tare lecție de publicitate este… că până la urmă, indiferent de cât de savuroasă ar fi ea, publicitatea, tu ești cel care alege ce e bine, sănătos sau util pentru tine.

Crezi că lumea noastră poate fi influențată de un spot publicitar?

Oricine poate fi influențat. Prin cuvinte, imagini, spoturi, campanii, exemplu. Important este cum anume influențăm, cu ce scop. Publicitatea și comunicarea în sine sunt două instrumente miraculoase, dar creierele care le generează și intențiile acestora sunt, uneori, reprobabile.

S-au schimbat legile marketingului odată cu trecerea lumii prin pandemie? 

Nu cred că s-au schimbat legile fundamentale, mai degrabă am asistat la o umanizare a marketingului, când acesta a repus în centrul universului său consumatorul și grijile lui, detronând produsul.

Dar legile din viața ta cât de des le schimbi? 

Există câteva la care nu voi renunța niciodată: să fiu corectă, să nu trădez și să nu accept trădarea, să văd binele înaintea răului. Le-aș numi, mai degrabă, valori pe care îmi reazem personalitatea. Iar ceea ce putem numi „dispoziții provizorii” se schimbă, desigur. Altfel m-aș transforma într-o retrogradă și o năduhoasă, care nu acceptă nici o schimbare și lângă care ți-e silă să trăiești sau să muncești.

O personalitate integră și puternică, precum ești și tu, poate fi rănită sau manipulată? 

Rănită – foarte ușor, în spatele puterii mele sesizabile, se ascunde încă o sensibilă incurabilă. Manipulată – aproape imposibil, cu o singură excepție – fiul meu, care a adus arta aceasta la perfecțiune, de când era mic. Și aici, doar pentru că eu mă las manipulată.

În spatele puterii mele sesizabile, se ascunde încă o sensibilă incurabilă

De ce nu am auzit nicio bârfă despre tine? E pentru că ai reușit să fii întotdeauna corectă cu oamenii sau nu ai dat motive de a fi discutată pe la spate?

 Rămâne și pentru mine o enigmă răspunsul la această întrebare. Când m-a întrebat cineva pentru prima oară acest lucru, am luat-o ca pe un compliment. Când însă mi-au zis-o mai mulți, am preferat să consider că e o virtute.

Când pui punctul? Într-o frază, într-un slogan sau într-o relație? 

Atunci când celelalte semne de punctuație nu mai au sens.

#mesaj

text: Ileana Rusu, Foto: Anna Sherbatiuk

Abonează-te la articolele

Vip Magazin