Ludmila Andronic – Omul Anului 2021

Fişier

Directoarea Afaceri Corporative Efes

Data și locul nașterii: 7.08.1970, OR. Nisporeni

Studii: Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării a USM. Și-a susținut Masteratul în Comunicare la Școala Națională de Studii Politice și Administrative din România

Coordonare: Zina Bivol

Foto: arhiva personală

Directoarea Afacerii Corporative Efes, Ludmila Andronic este leaderul nonconformist și cu convingeri proprii că totul se poate de făcut și altfel, nu doar pe scheme prăfuite. Activează de o perioadă lungă și ca expertă în comunicare publică, acolo unde empatia se transmite prin decizii și fapte.

Sper că pentru mine vorbesc faptele mele și discipolii mei. Știu că mă cunoaște foarte multă lume și că, de cele mai multe ori, nu trebuie să mă prezint cine sunt. Ce poate fi mai satisfăcător pentru un profesionist? Iar ca om… N-am făcut nimic doar cu scopul să ies în evidență, sincer. Doar mi-am urmat instinctele și intuiția, și am făcut ceea ce mi-a dictat sufletul. Dar, este adevărat, știu să fac lucruri care ies din tipare și asta, probabil, mă definește.

Eu, la modul general, nu obișnuiesc să dau note volumului de cunoștințe, mai degrabă apreciez capacitatea de a le pune în funcție și a genera soluții, chiar și având un IQ limitat. Mai degrabă mă interesează EQ-ul colegilor, adică inteligența emoțională, gradul de empatie și curajul emoțional.

În ceea ce privește cariera, nu am avut nici salturi, nici căderi – era și normal pentru un an ca 2021, când eram în plină pandemie și cel mai important la Efes era să menținem afacerea și activitățile noastre la nivelul pe care ni-l propusesem. Am reușit și asta mă face mândră și pe mine, și pe colegii mei. La nivel personal, simt o mare mândrie și responsabilitate pentru faptul că am fost aleasă (prin vot, de altfel) să reprezint în calitate de expert Moldova în Comitetul pentru reziliență media al Consiliului Europei.

Pentru mine, cel mai important proiect pe care l-am desfășurat în anul 2021 împreună cu compania pe care o reprezint, cu siguranță, este proiectul nostru de RSC „Prietenește pentru Moldova”! Este un program de susținere a trei domenii: turism, femei în afaceri și artă. Sunt atât de mândră de faptul că am reușit să oferim 13 granturi în turism, iar șapte dintre beneficiarii noștri sunt deja cu proiectele finanțate de noi total implementate și se bucură de afacerile lor. 10 femei din mediul rural, care au riscat să se lanseze în afaceri, au primit din partea Efes Moldova granturi, alături de granturile ODIMM, ceea ce le-a permis o finanțare de 100% a proiectelor de business ale dânselor, nemaivorbind de minunate inițiative de artă pe care le-am finanțat.

În ceea ce privește deciziile – mie îmi place să le iau și să mi le asum, așa că nu simt nicio greutate în acest sens. Cât privește motivarea, cum ziceam, eu nu conduc la modul direct echipe, deci trebuie să motivez toți colegii din companie. Iar în acest sens cea mai bună motivare este prin propriul exemplu: atitudinea față de companie și fiecare coleg în parte, față de propriile responsabilități, colegialitatea, loialitatea. Dacă reușesc să demonstrez prin fapte și comportament aceste valori, înseamnă că reușesc sa-mi motivez colegii.

Cu certitudine, e mai bine director decât angajat. Și nu pentru că poziția de director se asociază cu anumite privilegii (ok, ele exisă, desigur), ci pentru că îți oferă posibilitatea să gândești, să creezi, să pui niște scopuri și să le realizezi metodic, împreună cu echipa. Și încă ceva, eu sunt și propriul meu director, și coechipier, și subaltern. Adică, eu știu să fac ceea ce solicit de la colegi, doar că mai am un rol în plus față de ei – să generez niște strategii care, aplicate în planuri concrete de acțiuni, să se transforme în realitate. Și să răspund pentru rezultate.

Noi comunicăm într-o manieră care sugerează că o facem pentru că suntem obligați. Cel mai bun exemplu de comunicare publică este recentul eveniment aniversar al Casei Regale din Marea Britanie. Fără rapoarte, comunicate, reportaje seci despre depuneri de flori cu parade costumate, un concert; și nu unul oficial, ci cu staruri rock și clasic-pop, cu o Regină care servea ceai cu ursulețul Padington. Și știți care era mesajul? Că regalitatea este tânără, că este cool, că regina, chiar dacă are o vârstă onorabilă, este tânără și crede în generația actuală. Comunicarea este pentru oameni și despre oameni, nu despre și pentru instituții. Și realmente, avem nevoie de o idee națională, pe care să o promovăm în permanență, pentru care să avem o linie bugetară, fără să ne ofticăm permanent că nu ne ajung bani pentru altele, pe care să o implementăm metodic și inspirat.

Cea mai frumoasă parte a zilei este dimineața de vară, când mă trezesc devreme, ies cu o cafea în grădină și admir florile sau răsăritul.

O femeie poate fi mulțumită și împăcată cu tot ce are, doar atunci când ea decide că le are pe toate.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin