Planable – o afacere de succes, construită în echipă | #40under40

XENIA MUNTEAN

Co-fondator & CEO

VLAD CALUȘ

Co-fondator & Client Acquisition & Retention

NICOLAE GUDUMAC​

Co-fondator & CTO

Sinergia puternică dintre oameni ia drumuri nebănuite uneori. În cazul celor trei tineri ambiţioși Xenia Muntean, Vlad Caluș și Nicolae Gudumac aceasta s-a materializat într-un produs de renume nu doar local, dar și mondial. PLANABLE este platfoma unde își dau întâlnire echipele de Social Media și care a reușit să cucerească rapid una din poziţiile topurilor FORBES. Dar, nu se opresc aici… își doresc să devină un standard în crearea de conţinuturi creative pe partea de marketing.

Ideea de a dezvolta o platformă, cum este PLANABLE, a pornit de la necesitatea unui rebranding a ceea ce înseamnă Social Media. Fiecare dintre noi a lucrat în agenţii de publicitate unde colaboram cu diferite echipe în vederea elaborării și publicării de conţinuturi pe diverse platforme social media. Ne-am dat seama ca avem potenţial, dar sunt și multe situaţii care blochează acest proces și care au nevoie de o schimbare.

Am pornit Planable la Cluj, în cadrul Spherik – un pre-accelerator pentru startup-uri. Acolo am învăţat cum trebuie să dezvoltăm platforma și care sunt dificultăţile din spatele procesului de lansare a unui startup. Bazele Planable le-am pus în 2016, iar în 2017 am reușit să obţinem o finanţare pre-seed, de 120.000 dolari, din partea Techstars. Aceste reușite ne-au ajutat să dezvoltăm proiectul și să obţinem primii clienţi.

Privind înapoi, ne dăm seama că premisa noastră a fost una corectă, deoarece astăzi Planable este folosit cu succes de echipe din întreaga lume, iar numărul de utilizatori crește de la an la an.

Unul din obiectivele noastre încă de la început a fost să lansăm Planable în Statele Unite și să lucrăm cu cele mai mari branduri de nivel internaţional. Experienţa din Silicon Valley ne-a ajutat să înţelegem mai bine specificul companiilor de acolo și modul de lucru al echipelor, pentru a ne adapta nu doar produsul, ci și modul de prezentare în faţa clienţilor din regiune. Aceasta ne-a adus și primele contracte semnate cu clienţi din America.

Planable este o platformă de colaborare pentru echipele de social media. Practic, Planable simplifică procesul de planificare, primire de feedback și publicare a conţinutului, astfel încât specialiștii în marketing să poată crea conţinut calitativ într-un mod eficient.

În cadrul platformei, membrii echipei care administrează imaginea unui brand în S.M, pot crea postări, le pot previzualiza, primi feedback și aprobare de la manageri sau superiori, programându-le mai apoi pentru a fi publicate pe Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Google My Business sau YouTube, mai nou și TikTok.

Planable este soluţia folosită de peste 5000 de echipe din spatele unor branduri precum Hyundai, Christian Louboutin, Viber și Naţiunile Unite.

Ne-a adus în topul FORBES 2019 faptul că am reușit să dezvoltăm un produs apreciat și folosit la nivel internaţional de către branduri renumite. Am reușit să obţinem validare nu doar la nivel local, de la primii investitori, dar chiar să avem un număr în creștere de aprecieri din partea clienţilor, de la an la an.

Începând cu anul 2016 și până în prezent, am trecut prin mai multe etape de formare și colaborări. Pre-acceleratorul Spherik, apoi prin programul TechStars, după care runda noastră Seed în 2019 cu GapMinder și Angular Ventures – și am ajuns să lucrăm cu peste 5000 de companii. Considerăm că primii care au crezut în noi și care ne-au oferit suport de la început au fost partenerii care au avut cel mai mare impact asupra companiei și ne-au susţinut să punem bazele pentru ceea ce a devenit Planable în prezent.

Suntem într-un proces de îmbunătăţire constantă a produsului nostru. Acum, că am ajuns la o etapă în care simţim că e aproape de perfecţiune, sau cel puţin cum ni l-am imaginat acum cinci ani, următoarea etapă este să îl extindem. Viziunea noastră pe termen lung este ca Planable să devină standardul pentru colaborările pe partea de conţinut creativ de marketing. Ne gândim și la posibilitatea de a deschide o rundă de investiţii la sfârșitul anului 2021.

Recomandarea noastră pentru un fondator solo ar fi să-și găsească un cofondator, un partener de încredere cu care să pornească la drum. Să creezi un business de la zero este unul dintre cele mai dificile lucruri pe care le poţi face în viaţă, de aceea 90% dintre startup-urile noi ajung să eșueze. Să-l crești e și mai dificil. Te confrunţi cu riscurile pieţii, condiţiile impuse de investitori, presiunea competiţiilor, ca într-un final să ajungi la dezamăgire că nu îţi iese la fel de rapid sau la fel de bine cum te-ai așteptat de la bun început.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin