Veaceslav Eni a câștigat premiul „Omul Anului 2017” în management

„Dacă vântul nu suflă în pânze, vâslește!” – acesta este mottoul după care se conduce în viață Veaceslav Eni, Directorul General Termoelectrica S.A., și nu în zadar! Își iubește meseria, dar și sarcinile de zi cu zi la locul de muncă, mai ales că, graţie lui, în casele noastre ajunge căldura, în adevăratul sens al acestui termen!

Cum aţi caracteriza anul 2017 în activitatea dvs? Care sunt obiectivele propuse şi realizate de dvs. pe parcursul acestui an?

Anul 2017 a fost unul plin şi intens în adevăratul sens al cuvântului. A fost un an în care am muncit mult, dar şi care mi-a oferit foarte multe lecţii. Totuşi, acesta a reuşit să mă surprindă cu un şir de rezultate, ceea ce a demonstrat încă o dată că tot ceea ce am făcut şi mi-am propus a început a da roade, iar o parte importantă din obiectivele de dezvoltare ale întreprinderii a trecut în lista realizărilor. Printre principalele succese ale anului 2017 sunt: continuarea implementării în timp record a pachetelor investiţionale în cadrul proiectului „Îmbunătăţirea Eficienţei SACET”; modernizarea infrastructurii de livrare a energiei termice prin instalarea a 283 de Puncte Termice Individuale; reabilitarea reţelelor termice, precum şi lansarea unui şir de discuţii şi parteneriate cu administratorii de blocuri locative privind modernizarea sistemului intern de distribuţie a energiei termice; orientarea către consumator şi îmbunătăţirea dialogului social prin: desfăşurarea campaniei de informare în curţile blocurilor locative „Încălzirea Centralizată Autonomă”, iniţiativă pentru care am fost premiaţi cu trofeul „Cea mai bună iniţiativă de comunicare şi sensibilizare”, în cadrul Galei Moldova Eco Energetică; lansarea serviciului Viber; desfăşurarea concursului „Achiţi iarna – fii răsPLĂTIT vara” şi a tombolei „Termoelectrica S. A. dăruieşte căldură” ş.a.; atragerea noilor consumatori şi continuarea ambiţiosului proiect de reconectare a instituţiilor publice la Sistemul de Alimentare Centralizată cu Energie Termică (SACET).

Care au fost cele mai grele provocări de când sunteţi la cârma Termoelectrica S. A.?

Cred că, totuşi, cea mai mare provocare a fost la început, atunci când a fost fondată Termoelectrica S. A., în urma fuzionării fostelor centrale electrice cu termoficare S.A. „CET-1”, S.A. „CET-2” şi procurarea subansamblului funcţional de la Termocom S. A. Atunci am aplicat reforme noi, care au schimbat radical întreaga activitate a principalului furnizor şi distribuitor de energie termică din mun. Chişinău şi producător de energie electrică din Republica Moldova. Totodată, am riscat şi am implementat un şir de remanieri în sistemul de distribuţie a energiei termice, care au permis livrarea non stop a apei calde menajere către consumatorii din mun. Chişinău. Aici aş menţiona că, timp de 51 de ani, în capitală, în perioada estivală, consumatorii erau deconectaţi de la livrarea apei calde pentru cel puţin treizeci de zile în scopul efectuării lucrărilor de deservire a reţelelor. O altă provocare mare, atât pentru mine personal, cât şi pentru întreprindere a fost asigurarea achitării la zi a consumului de gaze naturale, dar şi diminuarea pierderilor de la 361,4 milioane de lei în anul 2015, la 71,97 milioane de lei în anul 2016, iar în anul 2017 preconizăm înregistrarea profitului.

Cum apreciaţi impactul activităţii dvs. asupra societăţii?

Modernizările realizate pe parcursul anului 2017 permit furnizarea serviciilor de termoficare la cel mai înalt nivel prin reducerea riscului de avarii, a pierderilor de agent termic şi creşterea eficienţei sistemului de termoficare şi a fiabilităţii sistemului electroenergetic al ţării. Totodată, prin activitatea în echipă, ne-a reuşit să fortificăm încrederea consumatorilor în serviciile noastre.

Ce este succesul pentru dvs?

Pentru mine succesul vine atunci când nu te uiţi la 100 de motive pentru care să renunţi, ci la cele 1000 de motive pentru care să continui.

Dacă nu management, ce aţi fi făcut la moment?

Cel mai probabil, mi-aş fi continuat activitatea în domeniul juridic.

Ce aşteptări aveţi de la 2018?

Nu prea mă las pradă aşteptărilor. Îmi place să trec la fapte. Iar anul 2018 va fi încă un an în care Termoelectrica va demonstra eficienţă, modernizare şi calitate. În acest context, sunt recunoscător pentru susţinerea pe care o avem de la Ministerul Economiei şi Infrastructurii, cât şi de la partenerii de dezvoltare. Cea mai mare performanţă a noastră este confortul consumatorului. Spre acest obiectiv tindem şi în anul 2018.

2f3a0871page_38_fmt

Fişier

Director General

Termoelectrica S. A.

Data şi locul naşterii: 7 martie 1977, r-nul Floreşti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Text: Svetlana Tataru

Foto: Arhiva Personală

Abonează-te la articolele

Vip Magazin