Nicolae Pojoga – OMUL ANULUI 2022

Fişier

DIRECTOR ȘI FONDATOR DULCINELLA

DATA ȘI LOCUL NAȘTERII: 14.03.1978, S. CIUCIULENI, R-NUL HÂNCEȘTI

STUDII: FACULTATEA FINANȚE, FACULTATEA MANAGEMENT MBA LA IEDC BLED SCHOOL OF MANAGEMENT, SLOVENIA

CARTEA PREFERATĂ: EVANGHELIA

CIFRA DE AFACERI: 150 MLN LEI ȘI 25 MLN RON

COORDONARE: TATIANA PĂTRUNJEL

FOTO: ELISABETH

CUJBA-ZHILTSOVA

Succesul surâde celor insistenți!

Este inovatorul care a provocat revoluția gusturilor în Moldova și a impus o întreagă industrie a deserturilor să facă un salt сalitativ pe toate filierele de activitate. Acest fapt a fost realizat prin prisma laboratorului de cercetare și inovații ce funcționează în cadrul companiei Dulcinella, spațiu în care au fost create rețete de excepție, devenite notorii. Cu 53 de magazine și circa 400 de angajați în Moldova și România, astăzi, Nicolae Pojoga continuă să incite cele mai rafinate gusturi în materie de deserturi, dar și să uimească lumea business-ului cu ideile sale nonconformiste.

Mă trag dintr-o familie simplă, din satul Ciuciuleni. Mama a fost contabilă în colhoz, tata, agronom, ajunsese la funcția de președinte al Sovietului Sătesc, fost primar, pe timpuri. Părinții m-au ajutat să-mi continui studiile, astfel am absolvit două facultăți din cadrul Academiei de Studii Economice. Bunica a avut grijă să devin o persoană elevată, educându-mă în spiritul credinței creștin-ortodoxe. Cu ea mergeam la biserică, în fiecare duminică, tradiție pe care o respect până în ziua de azi.

Aveam 19 ani când am deschis prima rețea de magazine, Olimpiacos. A fost o pornire neașteptată și plină de succes a unor tineri rebeli de la ASEM. Linella este cel de-al doilea proiect al nostru, venit mai târziu, totodată prima mea dragoste în afaceri. Am dat startul în 2001, într-un magazin mic, de la Ciocana. Găsisem un alt mod de a vorbi consumatorului. Descoperisem un instrument care să asigure dialogul dintre producătorul autohton și client. Am creat un spațiu de discuții. Asta a influențat toată piața din Republica Moldova.

Am ajuns la echilibrul multașteptat. Am reușit să îmbin armonios afacerea și activitățile din familie. Cătălina, soția, a preluat rolul de organizator și generator de idei, iar eu sunt motorul afacerii. Ne completăm perfect și ne susținem reciproc.

Înainte de a porni afacerea Dulcinella, soția mă rugase să nu ajungem, iarăși, la o sută de magazine. Eram foarte solicitat în perioada când gestionam rețeaua Linella. Dar s-a convins că nu mă simt împlinit cu o locație-două și a acceptat să construim o fabrică mare.

Ideea de a cuceri consumatorul din România s-a ivit mai demult, însă nu i-am acordat prea multă atenție. Între timp, a apărut o cerere acută a produselor noastre pe piața de peste Prut și toate lucrurile au mers în întâmpinare. Acum avem 23 de magazine în România, cu peste 150 de angajați.

Sunt o persoană care este gata să întindă o mână de ajutor oricui are nevoie, dar uneori cam exagerez. Îmi iubesc familia, țara, cultura și credința noastră ortodoxă și aș vrea să le păstrăm și să le transmitem următoarelor generații.

Paradoxal, dar nu-mi amintesc de careva visuri mărețe din copilărie. Știam că trebuie să învăț și să muncesc mult pentru un succes de viitor. Mai cochetez cu ideea de a mă face preot, poate cândva, o să revin la ea.

Mă simt fericit atunci când privesc cum dorm băieții noștri și atunci când stau cuprins cu soția.

Valoarea banilor. Pentru mine, banii înseamnă salariile care trebuie să le dau la fiecare sfârșit de lună celor 400 de angajați, impozitele care se vor orienta către bugetul de Stat, pentru a asigura medicina, protecția socială. Contribuțiile noastre lunare sunt de 2-2,5 milioane de lei. Nici noi nu câștigăm atâta.

N-am avut niciodată prea mulți bani. Procesul de dezvoltare te lasă fără ei în buzunar, ceea ce e benefic. Care sunt cei mai mari dușmani ai oamenilor de afaceri? Succesul și banii! Dacă nu reușești să fii mai rece, îți pot distruge căsnicia, prieteniile de ani buni ș.a.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin